Imperator a fost la Travel Bloggers Unite Porto cu sprijinul Paravion.ro :)

 

Cezar Dumitru e norocosul blogger care zilele trecute a participat la conferinţa Travel Bloggers Unite (TBU), organizată în Porto. Se pare că a avut un program încărcat acolo, dar nu suficient de încărcat, fiindcă a avut timp să se şi plimbe. :P (a scris deja despre Porto şi despre Guimaraes)

 

Din câte ştie Cezar (Imperator), TBU se organizează de două ori pe an (primăvara şi toamna), iar ediţia din această toamnă, cea de la Porto, este cea de a patra; celelalte trei au fost organizate la Manchester, Innsbruck şi în provincia italiană Umbria.

La ediţia aceasta la care a participat el au fost 12 speakeri invitaţi, şi eu sunt tare curioasă să aflu despre ce s-a discutat, dacă a aflat ceva nou, şocant. :) Dar mai mult decât atât, sunt curioasă să aflu care au fost ceilalţi bloggeri participanţi. Şi oare câţi au fost în total?

"Doar 12 speakeri au fost anuntati, dar de fapt au fost mai multi. In a doua parte a celei de-a doua zile, au fost prezentari ad-hoc pentru unii participanti carora le-a venit ideea de a povesti ceva – au fost prezentari gen "Vegetarian travel" sau cum sa folosesti Pinterest-ul.

Ceva nou si socant – nu as putea spune ca au fost prezentari gen lectii – dimpotriva, au fost prezentari care te-au facut sa gandesti la ce ai putea face. Au fost si cateva prezentari mai tehnice – gen Social Media sau cum sa folosesti WordPress-ul. La WordPress nu am fost, la Social Media, da, au fost niste idei interesante, cum ar fi o discutie despre Stumble Upon, la ce e bun Google+ si faptul ca ai un "click through rate" mai mare daca iti ilustrezi posturile cu poze. In plus, discutii despre planificarea tweeturilor si postarilor pe Facebook in functie de diverse fuse orare – East Asia & Australia, Europa si US. Apoi, discutii despre cum sa obtii sponsorizari, dar si ceva relevant pentru noi – lucrul in echipa maximizeaza rezultatele – atat de trafic, cat si de bani. Per ansamblu, discutiile au fost clar de business – blogurile de travel sunt business-uri cu strategii, targeturi, obiective de atins, dar si produse adiacente care trebuie gandite si lansate de bloggeri – in general e vorba de e-book-uri, dar si cursuri despre cum sa ai un blog de succes. :)

In total, au fost circa 200 bloggeri, doar 2 din Europa Centrala (eu si o fata din Slovacia), un contingent foarte mare de americani, australieni, britanici si cativa din restul Europei. Nu trebuie trecut cu vederea faptul ca au fost si vreo 15 – 20 entitati interesate de lucrul cu bloggerii: agentii PR, oficii de turism, firme de rezervari bilete avion / cazari, agentii de turism etc."

Dincolo de asta, mă intrigă încă un lucru: cum se face că cei de la Publico ţi-au luat interviu?

"Cum am ajuns in Publico ? Cei de la Publico au fost o zi intreaga dupa noi, filmand si luand interviuri cu zeci de blogeri. Se pare ca ce le-am povestit eu li s-a parut foarte interesant (mai ales ca am fost in 88 de tari) sau pur si simplu or fi vrut variatie geografica. Off-camera, am discutat despre fotbalistul Timofte si Boavista si toti din echipa de la Publico erau fani Boavista. O fi ajutat si asta. :)"

Mi-ai recomanda să particip şi eu la următoarea întâlnire TBU? Cât de diferit a fost faţă de conferinţele de la noi?

"Daca vrei sa-ti continui o cariera de blogger de travel, cred ca ajuta. Diferenta fata de la noi este ca discutiile erau doar in jurul blogurilor de travel cu specificitatile de rigoare. La noi, nu stiu sa fi fost vreo conferinta despre bloguri de travel :) "

Mulţumim, Cezar, aşteptăm să citim şi pe blogul tău în engleză alte impresii. :)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *