Sawasdee (hello) Thailand!

Articolul de mai jos este scris de Alina Toma, căreia îî mulțumim frumos!

Una dintre destinatiile de pe bucket list-ul meu era Thailanda si nu exagerez cand spun ca era printre primele. Am planificat aceasta calatorie cu doar doua luni inainte si au fost necesare 3 zboruri ca sa ajungem pe insula Kok Phi Phi: Bucuresti-Paris, Paris-Singapore, Singapore-Krabi si de-acolo am mers cu feribotul.

Prima mea impresie cand am pus piciorul pe nisip a fost: wow, ce departe suntem de casa! Desi citisem acasa cateva chestii despre insula, cand am ajuns acolo totul mi s-a parut de mii de ori mai frumos.

Plajele sunt incredibile: nisipul este fin si aproape alb, apa este limpede si turcoaz, palmierii inalti se unduie in adierea vantului si tot ce-ti ramane sa faci este sa te bucuri ca esti acolo.

Insula este populata in proportie mare de familii de pescari musulmani. O parte din ei inca se ocupa cu pescuitul, insa o mare parte ofera servicii pentru turisti: transport cu longboat, lucreaza pe plantatia de cocos, inchiriaza barci sau canoe. Turismul si-a pus amprenta si pe ocupatiile femeilor, caci multe din ele vand suveniruri in bazar, fac masaj sau gatesc. In general, localnicii sunt foarte de treaba, le place sa vorbeasca despre ei si nu se vaita niciodata de viata grea pe care o au sau de cat de putini bani castiga.

vacanta exotica pe plajele din Phuket

Trebuie sa mentionez ca pe insula nu exista vehicule motorizate (in afara de vreo 2 motociclete ale spitalului), asa ca oamenii cara cu carutul sau bicicleta fructe, materiale de constructie, marfa. In afara de mersul pe jos, deplasarea intre diverse puncte ale insulei se poate face cu longboat-ul, care e ca un fel de taxi local. Cu doar 10 lei/persoana ai scutit echivalentul unei ore de mers pe jos pana la o plaja mai indepartata.

Sunt multe locuri interesante pe insula, cum ar fi: Loh Dalum  Bay (golf perfect pentru plaja ziua, ce se transforma noaptea in paradisul clubberilor), Ton Sai Bay (punctul de ancorare a feriboturilor si o insiruire interminabila de restaurante cu mancare buna), Long beach (lunga cat o zi de plaja), Monkey beach (unde bineinteles, vin maimutele), Lanna Bay (o alta plaja frumoasa), view-point-ul (unde se pot vedea cele mai frumoase apusuri de soare, cu conditia sa ai spray de tantari la tine), bazarul (de unde poti cumpara haine, suveniruri, tablouri, bijuterii, fructe, sucuri, mancare) si multe alte locuri frumoase.

Daca ajungi pe Koh Phi Phi Don, e musai sa faci o excursie pana pe Koh Phi Phi Leh, o insula mai mica si nelocuita aflata la 45 de minute de mers cu longboatul. Acolo, in Maya Bay, s-a filmat celebrul film in care a jucat Leonardo DiCaprio, The beach. Noi am vrut sa facem poze frumoase, asa ca am stabilit cu  capitanul longboat-ului sa plecam dimineata la 7, caci dupa aceea se revarsa barcile cu turisti si se pierde din feng-shui. Excursia asta a costat 1500 baht (~150 lei)/barca + o taxa de 20 baht/persoana, taxa colectata de catre guvern  cand ajungi in Maya Bay.

O fi insula un paradis pentru oameni, dar este de asemenea un paradis al pisicilor: fiecare restaurant/magazin/salon de masaj are o pisica ce sta toata ziua tolanita din cauza caldurii.

Intre atatea activitati trebuie sa mai si mancam, asa ca am incercat de toate: pad thai, massa mun curry, peste, salata de papaya, satay, mango sticky rice, tapioca in lapte de cocos. In general, cam tot ce gatesc ei e delicios, iar noua ne plac ingredientele locale: curry, lapte de cocos, paste din orez, legume ciudate, chilli. Am avut de cateva ori surpriza ca notiunea lor de spicy sa nu corespunda cu asteptarile noastre, dar ne-am obisnuit repede sa mancam putin mai spicy, mai ales ca e sanatos pentru inima.

Am incercat si masajul thailandez (30-40 lei ora), care e un fel de stretching ce culmineaza cu trosnirea tuturor oaselor. La sfarsit te simti desirat si foarte relaxat.

Imprejurimile insulei sunt un loc perfect pentru scuba diving, pentru ca sub apa te poti intalni cu rechini, testoase, pesti nemo, corali, anemone si multe alte specii de pesti pe care nu le-am retinut. Pentru incepatori fara echipament, o zi de scufundat costa ~380 lei. Daca nu ai chef sa te bagi cu totul sub apa, poti sa incerci snorkelingul, care e gratis. :)

Pentru noi, aceasta a fost cea mai frumoasa si diferita vacanta de pana acum. Si probabil vor mai urma si altele, caci tare ne-a fascinat Thailanda.