Guest post Mihai Radu • Noi, consumatorii

Ce mi se pare enervant la aprecierea hotelurilor e faza asta cu: aa, era mizerie, că hotelul era de ** stele! Nu prea mergea dușul, nu se închidea ușa decât dacă îi ardea-i două picioare, iar patul avea niște găuri în saltea, am pierdut un copil într-o gaură de-aia, dar na, știi cum e la ** stele?!

Hotel

Sursă foto: Shutterstock.com

Cred că am ajuns să avem o concepție foarte distorsionată despre servicii în genere. Faptul că un hotel e de 2 stele nu are de-a face cu faptul de-a fi curat sau de-a curge apa de prin pereții băii, sau de-a nu avea încuietori la uşă. E ca și cum noi ne-am duce la recepție să plătim și zicem: știți, o să plătim cu niște bani care s-ar putea să nu fie buni, lipsesc niște bucăți din ei, na, mă rog, bani de ** stele, e posibil să nu vi-i primească nimeni!

2 stele, 3 stele, 4 stele, 800 de stele, diferența e făcut de cu totul alte lucruri: dotări, finisaje, spațiu, localizare etc. Însă nicidecum nu ar trebui să aibă de-a face cu mizeria și defecțiunile. Dar ne-am obișnuit cumva să ni se pară normal: ce vrei, frate, a fost ieftin! Adică, e ieftin, așa că ne așteptăm să dormim într-o cameră în care miroase a câine plouat, iar pereții sunt tapetați cu flori de mucegai.

Tot așa se întâmplă și la produsele de mâncat: dacă sunt mai ieftine, nu e ideea că mă aștept să fie otrăvitoare. Ce vrei, parizer ieftin, să nu mă mir dacă o să conțină și niște verde de Paris, șobolan decedat sau resturi de salam stricat.

Mihai Radu

***

Mihai Radu este jurnalist la săptămânalul Caţavencii şi scenarist la emisiunea Starea Naţiei. Pe parcursul lunilor iulie şi august, vom găzdui pe blogul Paravion.ro texte exclusive ale acestuia despre vacanţe, turism şi alte mondenităţi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *