Top 5 destinații vizitate de români în 2016: Amsterdam, Istanbul, Munchen, Paris și Frankfurt

Amsterdam primavara - bilete de avion spre Amsterdam

Potrivit datelor Paravion, cea mai mare agenție de turism online din România, capitala Olandei s-a remarcat drept cea mai populară destinație în rândul românilor în 2016, datorită ofertelor avantajoase pentru bilete de avion disponibile pentru această destinație în portofoliul Paravion, dar și ca urmare a renumelui câștigat de Amsterdam ca fiind unul dintre orașele în care odată ajuns, îți dorești să rămâi să locuiești. ”În topul destinațiilor către care au zburat românii anul trecut au intrat și Istanbul, Munchen, Paris și Frankfurt”, a declarat Remus Vișan, Director General al Paravion, citat într-un comunicat de presă remis de companie.

Comparativ, în 2015, primele două poziții ale topulului erau completate de aceleași orașe, cu mențiunea că Istanbul conducea topul. După Istanbul și Amsterdam, românii au mai zburat spre Paris, Viena – care anul acesta a ieșit din top 5, și Munchen.

Bilete avion Paris Franta pentru a vizita orasul primavara
Cumpara bilete avion spre Paris, Franta pentru a vizita orasul primavara

Afacerile totale ale Paravion s-au ridicat la aproape 78 mil. euro în 2016

Agenția Paravion, activă și pe piața din Turcia cu portalul de turism Bavul.com, a raportat afaceri totale de aproximativ 78 milioane de euro în 2016. Astfel, operațiunile din România au crescut cu 20% faţă de anul precedent, ajungând la circa 55 milioane de euro, iar cele din Turcia s-au ridicat la 23 milioane de euro.

Raportat la rezultatele înregistrate în România, biletele de avion au reprezentat cel mai bine vândut produs din portofoliul Paravion, generând 84% din business-ul companiei. Topul este completat de city break-uri, vacanțe și hoteluri, urmate de segmentele serviciilor adiţionale, precum asigurările de călătorie, care au fost la mare căutare în rândul turiștilor.

Tranzacțiile finalizate de pe mobil, creștere de 400%

„În 2016, tranzacțiile finalizate de pe dispozitivele mobile au înregistrat o creștere de 400% comparativ cu anul precedent, o evoluție foarte frumoasă, la care ne așteptam, având în vedere investițiile realizate pe acest segment și faptul că online-ul continuă să-și păstreze dinamica cu care ne-a obișnuit. Suntem în perioada în care mobilitatea începe să traseze trendurile în materie de turism digital”, mai declară Remus Vişan.

Prețul mediu al unui city break în  2016: 240 euro

La nivelul bugetelor medii alocate de români în 2016, acestea diferă în funcție de tipul de vacanță pentru care au optat. Astfel, pentru un city break turiștii au plătit, în medie, circa 240 de euro de persoană, tarif ce a inclus bilete de avion dus-întors și două nopți de cazare la hotel de 3*, cu mic dejun inclus, în timp ce pentru pachetele de tip charter, turiștii au pus deoparte 600 de euro de persoană. Tariful a inclus transportul cu avionul, transfer de la și către aeroport și șapte nopți de cazare la hotel de 4* cu demipensiune.

În ceea ce privește bugetul mediu alocat de către români pentru biletele de avion cumpărate în 2016, acesta a fost de aproximativ 260 de euro de persoană, Paravion înregistrând  o creștere semnificativă pentru destinațiile din afara Europei. Pentru biletele de avion low cost,  românii au alocat circa 94 de euro de persoană.

Dacă mergi intr-o minivacanta in Istanbul, opreste-te si la Hagi Sophia
Daca mergi intr-un city break la Istanbul, opreste-te si la Hagia Sophia

Rezoluții pentru 2017 

După ce anul 2016 a fost încheiat cu afaceri de aproape 55 de milioane de euro, în creștere cu 20% față de anul anterior, pentru 2017 reprezentanții companiei mizează pe o evoluţie constantă.

„Anul acesta țintim o creștere de 30% a afacerilor Paravion, de până la 70 de milioane de euro, dar și un avans al afacerilor Bavul.com, de până la 29 de milioane de euro”, încheie Remus Vișan. 

Paravion este cea mai mare agenţie de turism online din România, care operează pe mai multe pieţe din Europa de Est şi în Turcia, oferind servicii precum rezervări de bilete de avion, vacanţe, închirieri auto şi hotel. Website-ul beneficiază de un call center disponibil 24 de ore din 24, precum și de soluții de securitate dezvoltate de Zitec si PayU.

Sursa foto: ShutterStock

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *